[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Network code: Unkown message IDs



On Thu, 25 Mar 1999, Sigmund Motzfeldt \y wrote:

> On Thu, 25 Mar 1999, Anders Reggestad wrote:
> 
> > 
> > Hei
> > 
> > Dagens nettverksprotokoll dør hvis den mottar en ukjent melding. Er dette
> > en situasjon vi skal godta eller skal vi gjøre noe med den?
> 
> Aa ha en protokoll som doer synes jeg absolutt ikke er noen god loesning.
> Dette gjoer spillet mindre stabilt i bruk og kan vel ganske lett misbrukes
> for aa kaste ut folk en ikke liker ?

Tja. Ingen kan komme inn på den socketen som en kommuniserer på og
fremtvinge denne feilen. Det eneset som kan skje er hvis en versjon av
klienten eller serveren sender en melding som den andre ikke kjenner, så
vil klienten bli sparket ut. Dette kan hånteres ved protocol versjon som
må stemme. Da er det bare feil fra programmerer som kan føre til dette og
det må da være en bug som må fikses.

Alternativet er å legge inn informasjon slik at en kan kaste den ene
pakken som en ikke forstår, men hvilken garanti har vi da for at clienten
og serveren vil oppføre seg på en måte som gjør at det går å spille?

Anders


 ----------------------------------------------------------------------
|    ******   Anders Reggestad                                         |
|  *   *   *  Mobil tlf.   : 95044443                                  |
| *    *   *  E-Mail       : andersr@pvv.ntnu.no                       |
| *********   Post adresse : Haug Prestegård 3300 Hokksund             |
| *    *   *  Jobb adresse : FFI avdeling for Undervannsforsvar Horten |
| *    *    * Hjemmeside   : http://www.pvv.ntnu.no/~andersr           |
 ----------------------------------------------------------------------