[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: World Server / Geometry system !
Har nå laget et ERD skjema for World server. Dette er å finne på urlen:
http://www.pvv.ntnu.no/pvvmud/pvvmud-doc/worldsrv.html
Får å gjøre denne figuren komplett trenger vi et klassehierarki for
WorldAnimation og WorldObject.
CObject -- CWorldAnimation -- CWAWorld -- CWACreateWorld
| | |- CWADeleteWorld
| |- CWASection -- CWACreateSection
| | |- CWADeleteSection
| |- CWACell -- CWACreateCell
| | |- CWADeleteCell
| |- CWAObject -- CWACreateObject
| | |- CWADeleteObject
| | |- CWAUpdatePosition
| | |- CWAUpdateDirection
| | |- CWAMove
| | |- CWARotate
| | |- CWAKeyFrame
| |- CWASkeleton -- CWACreateSkeleton
| |- CWADeleteSkeleton
| |- CWAAnimateSkeleton
|- CWorldObject -- CWorldCell
|- CWorldSkeleton
WorldAnimation er synkroniserte events mellom serverene som utføres
oppgaver på verdenen. WA er her bruks som en forkortelse
til WorldAnimation. Create og Delete klassene skulle være greie.
UpdatePosition og UpdateDirection er den mekanismen som brukes i dag får å
få til bevegelse. Move og Rotate er tenk på som animasjoner hvor en har en
hastighetsvektor og et tidsrom som denne animasjonen skal påføres et
objekt. KeyFrame er en KeyFrame animasjon. Kan tenkes at den skal deles
opp i underklasser for Rotasjon og Translasjon og en for begge.
WorldObject er objekter som verdenen kan bestå av. Kan hende at WorldCell
bør subklasses med WorldSubCeller får å få celler som flytter seg rundt i
verden.
-Anders
----------------------------------------------------------------------
| ****** Anders Reggestad |
| * * * Mobil tlf. : 95044443 |
| * * * E-Mail : andersr@pvv.ntnu.no |
| ********* Post adresse : Haug Prestegård 3300 Hokksund |
| * * * Jobb adresse : FFI avdeling for Undervannsforsvar Horten |
| * * * Hjemmeside : http://www.pvv.ntnu.no/~andersr |
----------------------------------------------------------------------