[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Viewports




Viewport har vært implementert som en global transformasjon i forhold til 
nullpunkt i clienten. Dette er en dårlig løsning da både posisjon til
spiller og viewpoint må oppdateres samtidig.

Ny viewpoint struktur

Viewpoint får nå et target object og en trasformasjon i forhold til
target. Target kan enten være spilleren eller mastercella(som gir samme
resultat som før). Da slipper en å overføre viewpoint transformasjoner når
en har et statisk view som f.eks 1. persjon. 

I klienten finner en viewpoint transformasjonen ved å først finne target
objektet. Derretter finner en med rekursjon den inverse transformasjonen
til denne rekursjonen. Vips så har vi en viewpoint transformasjon som er
mye bedre en den vi hadde! Dette gjør det mye lettere å implementer 3.
persjons view også. Det store spørsmålet er om vi trenger en animasjon.
(Interpolasjon) av oppdatering av viewpoint? Det får Mathias finne ut nå
som han har begynt å utvikle neste versjon klient.

-Anders

 ----------------------------------------------------------------------
|    ******   Anders Reggestad                                         |
|  *   *   *  Mobil tlf.   : 95044443                                  |
| *    *   *  E-Mail       : andersr@pvv.ntnu.no                       |
| *********   Post adresse : Haug Prestegård 3300 Hokksund             |
| *    *   *  Jobb adresse : FFI avdeling for Undervannsforsvar Horten |
| *    *    * Hjemmeside   : http://www.pvv.ntnu.no/~andersr           |
 ----------------------------------------------------------------------