[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: config-scripts and makefiles!




On Thu, 26 Aug 1999, Mathias Mølster Lidal wrote:
> Eg er enig i at texture og geometri-koden bør inn i rendreren, i og med at
> den vil vera avhengig av kva API me brukar.  Difor vil det bli betre å
> forandre gl-koden til interne formater.  Etter det eg ser er det berre
> CTexture og CPolygon - klassane som må forandrast.

CGeometry må forandres. CPolygon har ikke gl code!! Dette burde sikkert
vært forandret litt! Kan tenke meg et opplegg der en i clienten lager
CGLTexture og CGLPolygon (og flytter polygon draw koden fra CGeometry til
CPolygon). Lager virtuelle funksjoner i CGeometry for å opprette texture
og polygon classes som kan overskrives for å plugge in classer som
CGLTexture osv. (Dette blir samme måten som det er gjort i CSrvWorld i
serveren, client og worldsrv for funksjonene newCell og newObject).

Jeg kan godt tenke meg å ta jobben med å skille ut denne GL coden.

> Anders, har du sett noko meir på Crystal Space?

Tja, det er en god portal rendrer, men jeg er ikke sikker på hvor lett der
er å få vår dynamiske loading implementert. Tror vi forsatt skal sattse på
å bringe frem vår egen enkle frontend inntil videre! Trenger ikke være mye
mer komplisert en den grafikken jeg laget i første versjon av clienten.
Det er kansje mye viktigere å utvide funksjonaliteten til serverene og
ikke minst få noe mer rundt selve hjerte mudliben.

-Anders

 -----------------------------------------------------------
|    ******  Anders Reggestad                               |
|  *   *   *  Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet|
| *    *   *  E-Mail  : andersr@pvv.unit.no                 |
| *********  Post adresse  : Studpost. 159 7034 Trondheim   |
| *    *   *  Hybel adresse : Njardarvollen 9 , Trondheim   |
| *    *    *  Hjemmeside : http://www.pvv.unit.no/~andersr |
 -----------------------------------------------------------