[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: config-scripts and makefiles!
On Thu, 26 Aug 1999, Mathias Mølster Lidal wrote:
> Eg er enig i at texture og geometri-koden bør inn i rendreren, i og med at
> den vil vera avhengig av kva API me brukar. Difor vil det bli betre å
> forandre gl-koden til interne formater. Etter det eg ser er det berre
> CTexture og CPolygon - klassane som må forandrast.
CGeometry må forandres. CPolygon har ikke gl code!! Dette burde sikkert
vært forandret litt! Kan tenke meg et opplegg der en i clienten lager
CGLTexture og CGLPolygon (og flytter polygon draw koden fra CGeometry til
CPolygon). Lager virtuelle funksjoner i CGeometry for å opprette texture
og polygon classes som kan overskrives for å plugge in classer som
CGLTexture osv. (Dette blir samme måten som det er gjort i CSrvWorld i
serveren, client og worldsrv for funksjonene newCell og newObject).
Jeg kan godt tenke meg å ta jobben med å skille ut denne GL coden.
> Anders, har du sett noko meir på Crystal Space?
Tja, det er en god portal rendrer, men jeg er ikke sikker på hvor lett der
er å få vår dynamiske loading implementert. Tror vi forsatt skal sattse på
å bringe frem vår egen enkle frontend inntil videre! Trenger ikke være mye
mer komplisert en den grafikken jeg laget i første versjon av clienten.
Det er kansje mye viktigere å utvide funksjonaliteten til serverene og
ikke minst få noe mer rundt selve hjerte mudliben.
-Anders
-----------------------------------------------------------
| ****** Anders Reggestad |
| * * * Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet|
| * * * E-Mail : andersr@pvv.unit.no |
| ********* Post adresse : Studpost. 159 7034 Trondheim |
| * * * Hybel adresse : Njardarvollen 9 , Trondheim |
| * * * Hjemmeside : http://www.pvv.unit.no/~andersr |
-----------------------------------------------------------