[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Landskapsmodeller
- To: pvvmud@pvv.ntnu.no
- Subject: Landskapsmodeller
- From: Christian Stigen Larsen <chrisl@stud.fim.ntnu.no>
- Date: Sat, 21 Nov 1998 10:37:40 +0100
- Delivered-To: home/andersr+pvvmud@homepvva.pvv.ntnu.no
- Delivered-To: andersr+pvvmud@pvv.ntnu.no
- Delivered-To: pvvmud@pvv.ntnu.no
Jeg synes vi bør ha mest mulig verdenen polygonbasert; det _ser_ best ut, det
er lettest å bruke sammen med 3D-standarder som feks openGL, og det er faktisk
lettest å programmere (det finnes mye docs) og det er lett for en klient å
redusere kvaliteten ved å droppe detaljer.
Fant noen bilder av Peter "Populous"-og-"Syndicate" Moleyneux' nye spill
"Black and White", og her har de laget en herlig landskapsmodell:
http://www.wired.com/news/news/email/explode-infobeat/technology/story/16377.html
Tenkte også jeg kunne snakke litt med kameraten min på Innerloop, jeg var der
tidligere i semesteret og kikket litt på landskapsmodellen de hadde, den var
også vanvittig bra! Kan sikkert få ham til å droppe oss noen hints om hva vi
bør gjøre (og _ikke_ gjøre) :)
--
Christian Stigen Larsen -- http://www.sublevel3.org
chrisl@stud.ntnu.no http://www.stud.ntnu.no/~chrisl/