[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Klientuavhengig protokoll



On Mon, 23 Nov 1998, Werner Lindgard wrote:

> Det som er en mulighet her er jo at alle data sendes som 3D objekter og
> lignende, og saa er det opp til den enkelte klient aa velge den
> "viewtypen" som skal brukes. Dersom klient f.eks har valgt aa se verden i
> 2D, saa vil klienten selv ha funksjoner som tegner 2D representasjon av 3D
> objektene. Vet ikke om dette er mulig, men jeg ser det i alle fall for meg
> slik, at denne type avgjoerelser boer klienten selv staa for, og ikke
> belaste serverene unoedig av den grunn. Blir bare masse ekstra belastning
> som i steden kan brukes til aa administrere en stoerre verden med flere
> "finesser", og evt. flere klienter.

Nok en gang, jeg tror ikke vi trenger en 2D versjon, men overforing av en
annen presentasjon ville ikke belaste serveren mer. Det eneste det
ville kreves mer av var:
1) Harddisk-plass pa grafisk objekt server
2) Graffik og klient design (og synkronisering)

En enklere presentasjon ville tvert imot bruke mindre CPU og nett fra den
grafiske objekt-serveren.

	Andre'