[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Ang. juks



> Har ikke helt tenkt hvordan det skal bli med en figur som suser gjennom
> luften paa en pegasus, men for en magiker som skal utfoere en og annen
> teleport, saa gaar det jo ann aa innfoere en og annen simpel standard
> "limbodisplay" som bare viser et og annet dill paa skjermen, som tar lite
> tid aa lage, og krever lite maskin. Da kan resten av tiden gaa med til aa
> hente ned og sette opp "destinasjonen". Magikeren kommer da ikke ut av
> limbo, og serveren registerer dette ved at klienten sender en slags
> "ut-av-limbo" signal, og deretter kan man begynne a "sloss" og what ever.
>
> For de som har spillt f.eks "Diablo" vet hvordan "loadskjermen" der ser ut
> hver gang man skal gaa fra et nivaa til et annet....

Absolutt en mulighet, og en "laid-back" mulighet, men ikke det jeg ville
ha som prioritert loesning. Litt av moroa er at en skal ha en mest mulig
oeyeblikkelig reise fra A til B. De som har spilt Diablo paa en P133 med
16-spinn CDROM-spiller, vet ogsaa hvor ufattelig hatefullt det er i
lengden aa maatte vente paa innlastingene :-)

Et annet poeng er at en hel gruppe boer kunne transporteres fra A til B
uten at medlemmene dukker opp paa forskjellige tider.

En mulig loesning er at en magiker som kan gjoere en teleport ogsaa har
muligheten til aa "forberede" de som skal teleporteres. Dette vil da
iverksette nedlasting av det aktuelle omraadet til klientene, og magikeren
kan ha kontroll med naar alle er "klargjort".

En liten pause boer nok legges inn uansett da personene befinner seg i
hyperspace elns, slik at alle klientene har mulighet til aa justere paa
sitt syn paa verden foer spillerne popper ut av loese lufta.



- Tore