[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Ang. juks




> Som jeg husker fra Grimne-spilling, saa er det ofte slik at en "raser
> gjennom verden" for aa komme seg fra A til B der en har tenkt til aa
> gjoere et eller annet. Slikt kommer det nok til aa bli her ogsaa, selv om
> det selvsagt begrenser seg hvor raskt en kan reise.
> Hvis en har skaffet seg (gjennom en diger quest eller whatever) en feit
> pegasus aa reise med, maa en regne med at nye objekter/textures stroemmer
> paa ganske fort mens en farer gjennom lufta.
> En magiker som teleporterer seg fra A til B har plutselig masse nye
> objekter aa forholde seg til paa det nye stedet, en kan ikke ha en
> situasjon der magikeren dukker opp, saa "fryser" i tre minutter paa grunn
> av nedlasting og muligens er doed naar han faar kontakt med spillet igjen.

Har ikke helt tenkt hvordan det skal bli med en figur som suser gjennom
luften paa en pegasus, men for en magiker som skal utfoere en og annen
teleport, saa gaar det jo ann aa innfoere en og annen simpel standard
"limbodisplay" som bare viser et og annet dill paa skjermen, som tar lite
tid aa lage, og krever lite maskin. Da kan resten av tiden gaa med til aa
hente ned og sette opp "destinasjonen". Magikeren kommer da ikke ut av
limbo, og serveren registerer dette ved at klienten sender en slags
"ut-av-limbo" signal, og deretter kan man begynne a "sloss" og what ever.

For de som har spillt f.eks "Diablo" vet hvordan "loadskjermen" der ser ut
hver gang man skal gaa fra et nivaa til et annet....

______________________________________________________

 Werner Lindgård  <wernerl@cs.ucsb.edu>
 Computer Science, Santa Barbara, California 

 6689 El Collegio, Apt. #101
 Goleta
 CA 93117
 USA
 Phone: (805) 562 8623
______________________________________________________
Newton was wrong. 
It's not gravity, it's just the world that sucks.