[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Userinterface client



Jeg ser for meg at vi paa sikt burde stoette baade vinduer og fullskjerm.

Tomb raider menyen er for saa vidt grei nok til det den brukes til der,
men jeg tror vi maa ha en del knapper og ting paa skjermen konstant. Da er
vel ikke den aller best. Det burde dog ikke vaere saa alt for vanskelig aa
lage noen klasser for knapper og menyer som vi kunne vise direkte i GL.

Ting jeg ser for meg at vi trenger er :
-knapper
-lister en kan velge ting fra (gjerne med stoette for et lite ikon paa
hver linje)
-bitmaps (rent fyll rundt menyer, stor view av et valgt item i ei liste)
-bars med ulik fylling (HP status etc)
-tekst

Everquest hadde et par interessante screenshots som viser hva et interface
vil trenge.

Uansett trenger vi vel en eller annen form for wrapper slik at vi kan
koble et knappeklikk med riktig kode. Har vi det riktig kan vi vel
implementere det meste av faktiske knapper i for eksempel GTK og saa legge
paa vaare egne GL baserte klasser for aa tegne menyer rett i hovedvinduet
etter hvert. Er det noen som har proevd GTK noe videre og har noen
kommentarer til den spesifikt ? Er det enklere aa begynne med aa lage GL
klasser og saa ta vinduer etter hvert ?

Sigmund.