[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: World server / Synchronization
On Wed, 14 Apr 1999, Anders Reggestad wrote:
> Dessuten så tror jeg det er utenklig å synkronisere world serverne og alle
> clienten. Så en generell løsning for klienten kan være å prøve å synke
> disse X antall tidspulser etter worldserverene. Dette skaper et konstant
> etterslep i systemet men jeg tror det er det beste vi får til!
>
Er det saa viktig at klienten er synkronisert ? Det den vil faa er
posisjober og animasjoner. Dersom den tegner posisjoner i det den faar dem
og klarer aa avslutte animasjoner paa riktig tid saa er det vel ikke saa
viktig naar den begynte animasjonen ? Dessuten vil vi vel ha en del typer
animasjoner som ikke trenger synkronisering - vann, blader som beveger seg
paa et tre, skyer paa himmelen..
Jeg vet ikke helt hva som blir mest spillbart. Vi _vil_ faa problemer med
netlag enten det er saann eller saann, saa klientene kan uansett ikke
ligge paa en 'verst tenkelig delay.' Vi maa med andre ord regne med at en
del klienter rett og slett ikke kan synkroniseres.
Sigmund.