[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: World server / Synchronization
On Wed, 14 Apr 1999, Sigmund Motzfeldt \y wrote:
> On Wed, 14 Apr 1999, Anders Reggestad wrote:
>
> > Dessuten så tror jeg det er utenklig å synkronisere world serverne og alle
> > clienten. Så en generell løsning for klienten kan være å prøve å synke
> > disse X antall tidspulser etter worldserverene. Dette skaper et konstant
> > etterslep i systemet men jeg tror det er det beste vi får til!
> >
> Er det saa viktig at klienten er synkronisert ? Det den vil faa er
> posisjober og animasjoner. Dersom den tegner posisjoner i det den faar dem
> og klarer aa avslutte animasjoner paa riktig tid saa er det vel ikke saa
> viktig naar den begynte animasjonen ? Dessuten vil vi vel ha en del typer
> animasjoner som ikke trenger synkronisering - vann, blader som beveger seg
> paa et tre, skyer paa himmelen..
Det eneste som kan være kritisk er hvis en stor animasjon kommer mye etter
i tid. Da vil en plutselig kunne få effekter som at en spiller ikke kan
forstå hvorfor han/hun ble påvirket av animasjonen. Den traff jo ikke, men
jeg ble skadet? Vi får se om det er greit å bare dytte alt vi får over til
klienten uten å tenke for mye på synkronisering der!
> Jeg vet ikke helt hva som blir mest spillbart. Vi _vil_ faa problemer med
> netlag enten det er saann eller saann, saa klientene kan uansett ikke
> ligge paa en 'verst tenkelig delay.' Vi maa med andre ord regne med at en
> del klienter rett og slett ikke kan synkroniseres.
>
> Sigmund.
>
>
----------------------------------------------------------------------
| ****** Anders Reggestad |
| * * * Mobil tlf. : 95044443 |
| * * * E-Mail : andersr@pvv.ntnu.no |
| ********* Post adresse : Haug Prestegård 3300 Hokksund |
| * * * Jobb adresse : FFI avdeling for Undervannsforsvar Horten |
| * * * Hjemmeside : http://www.pvv.ntnu.no/~andersr |
----------------------------------------------------------------------