[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: Geometry build bug fixed!
On Mon, 11 Oct 1999, Anders Reggestad wrote:
>
> Hei
>
> Jeg tror jeg nå har fikset feilen som gjorde at geometrien ikke ble bygget
> riktig i greinen dev-0-0-4-client. Kan Mathias teste dette? Jeg har ikke
> noe X display her jeg sitter å jobber nå.
>
> Er alle delene av den gamle clienten med i den nye reoganiserte versjonen?
> -Vises grafikken som før?
Nå fungerer det, etter at eg gjorde følgande forandring i funksjonen
CGLTexture::setTextureMap (i gltexture.C):
glTexImage2D( GL_TEXTURE_2D, 0, 3, textureMap->getWidth(),
textureMap->getHeight(), 0, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE,
textureMap->getData() );
er forandra til:
glTexImage2D( GL_TEXTURE_2D, 0, 4,textureMap->getWidth(),
textureMap->getHeight(), 0, GL_RGBA, GL_UNSIGNED_BYTE,
textureMap->getData() );
Problemet er berre at eg ikkje veit kvifor dette er nødvendig (Den gamle
klienten fungerer fint med det første funksjonskallet)
Har du nokon ide om kva som har skjedd, Anders?
Mathias