[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: Geometry build bug fixed!
On Tue, 12 Oct 1999, Mathias Mølster Lidal wrote:
> On Mon, 11 Oct 1999, Anders Reggestad wrote:
> CGLTexture::setTextureMap (i gltexture.C):
> glTexImage2D( GL_TEXTURE_2D, 0, 3, textureMap->getWidth(),
> textureMap->getHeight(), 0, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE,
> textureMap->getData() );
>
> er forandra til:
> glTexImage2D( GL_TEXTURE_2D, 0, 4,textureMap->getWidth(),
> textureMap->getHeight(), 0, GL_RGBA, GL_UNSIGNED_BYTE,
> textureMap->getData() );
>
> Problemet er berre at eg ikkje veit kvifor dette er nødvendig (Den gamle
> klienten fungerer fint med det første funksjonskallet)
Tja, den gamle klienten hadde en hybrid av disse to løsningne. Den hadde
internal format 3 og format GL_RGBA. Der er helt klart at en texture map
er en 4 byte verdi med RGBA struktur. Så at klienten virket må skyldes
rene tilfeldigheter eller at glTexImage2D faktisk gjør en avgjørelse som
gir et bra resultat. Uansett så må dagens løsning være den riktige.
-Anders
----------------------------------------------------------------------
| ****** Anders Reggestad |
| * * * Mobil tlf. : 95044443 |
| * * * E-Mail : andersr@pvv.ntnu.no |
| ********* Post adresse : Haug Prestegård 3300 Hokksund |
| * * * Jobb adresse : FFI avdeling for Undervannsforsvar Horten |
| * * * Hjemmeside : http://www.pvv.ntnu.no/~andersr |
----------------------------------------------------------------------