[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Ny deltager?



On Sat, 5 Feb 2000, Anders Reggestad wrote:
> Hei
> 
> Jeg har ikke jobbet så mye med pvvmud i det siste :( da jeg har hatt en
> liten jobb på kveldstid i det siste og det har ikke vært noen andre
> virklig aktive. Skal en uke til sverige nå for å lære meg ADA i
> forbindelse med jobben. Når disse to tingene er ferdigjort så har jeg
> igjen mulighet til å ta fatt på pvvmud :)
> 
> Slik jeg ser det så er det to ting med det som  er gjort til nå som må
> fikses. 
> 
> 1. Med en ren TCP løsning som vi har i dag er det ikke mulig å få pvvmud
> til å bli en stor VR verden. (Med TCP kan en i beste fall kjøre stabilt
> på lokal nett) Derfor må vi gjøre no for å bruke UDP og dermed minske
> kravenen til nøyaktighet ute på klientene. Dette betyr høyst sansynlig en
> ganske stor omskriving av nett koden.

Jeg har sittet og tenkt (og skrevet bittelitt) på et TCP/UDP IPv4/6
socketbibliotek. Det gjør relativt heftig bruk av STL og noen andre "nye"
C++-ting (bruker f.eks bare ANSI C++ string)  Så prøver jeg å få det _mer_
abstrakt en java sitt socketbiblitek. (Det vi har fra før er vesentlig
mindre abstrakt.) Jeg tror det er best å teste det på noe mindre enn
pvvmud først...

I tillegg stiller dette andre krav til timing og slikt. I dag bestemmes
framerate og slikt av hastigheten data sendes fram og tilbake mellom
klient og server på. Men en UDP-løsning må server og klient begge ha
timere. (og vi må gjøre det mulig at serveren har en rate for beregning og
utsending som er forskjellig fra klientens animeringsframerate.)

	Steinar