[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Terrain engine infrastructure



 

Hei igjen folkens.

>Klienten er implementert med en brute force vising av height maps. Mye

>regning for å finne normaler for lys setting etc. Dessuten må det tenkes
>på hvordan textureing av terrenget skal gjøres. Men ellers så skulle det
>være ganske klart for å begyne å implementere en LOD algoritme. Det trengs
>sikkert litt mer logikk for å informere nabo celler nå naboene blir lastet
>inn og ut. Dessuten så drømmer jeg om å kunne delvis laste ned height maps
>får å kunne tegne fjeller i horisonten.
 
Har kikket litt på en veldig lovende algoritme for LOD av heightmaps (av mange...), men det ligger en beskrivelse på www.gamasutra.com. Husker ikke helt hvor, men kan på sikt sende full link. Artikkelen heter i alle fall noe med "Terrain LOD using adaptive quadtree".
 
Werner.


Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com