[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Terrain engine infrastructure
Hei,
et 1/2 år siden forje gang jeg koda noe på pvvmud så da var det vel på
tide å gjøre litt igjen :)
Har laget et lite utility for å generere height maps. Disse kan jeg nå
laste inn i gos som distribuerer disse til clientene og serveren. Serveren
er implementert for intersection testing og bbox kalkulering med height
maps. Dette er det som skal til for at serveren skal kunne nyttegjøre seg
ny geometri på.
Klienten er implementert med en brute force vising av height maps. Mye
regning for å finne normaler for lys setting etc. Dessuten må det tenkes
på hvordan textureing av terrenget skal gjøres. Men ellers så skulle det
være ganske klart for å begyne å implementere en LOD algoritme. Det trengs
sikkert litt mer logikk for å informere nabo celler nå naboene blir lastet
inn og ut. Dessuten så drømmer jeg om å kunne delvis laste ned height maps
får å kunne tegne fjeller i horisonten.
Har lastet opp noen nye screen dumps på websidene!
-Anders
----------------------------------------------------------------------
| ****** Anders Reggestad |
| * * * Mobil tlf. : 95044443 |
| * * * E-Mail : andersr@pvv.ntnu.no |
| ********* Post adresse : Haug Prestegård 3300 Hokksund |
| * * * Jobb adresse : Kongsberg Defence & Aerospace AS |
| * * * Hjemmeside : http://www.pvv.ntnu.no/~andersr |
----------------------------------------------------------------------