[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Viktig for ( snip. )




> FOr eksempel kan vi lage en hovedstad, en rimelig stor by med allslags folk i
> av allslags sosiale klasser. Saa kan vi lage en Thieves' Guild, og noen av
> spillerne kan for eksempel bli med i denne fra starten av. Da vil disse
> paa en maate samarbeide og proeve og stikke rundt og stjele ting, men de holder
> sammen for de har et slags sentralt organ i Guild'en som videreselger varene
> som blir stjaalet. Hvis noen blir leie er det bare aa stikke fra Guild'en og
> bli med i noe annet.
Jeg er enig i at det boer finnes en "hovedstad" der alle i utgangspunktet
starter, men man boer ikke automatisk bli medlem av et og annet guild.
Dette boer det settes litt begrensninger paa og man boer gjoere seg
"fortjent" til aa bli med i en eller annen type guild. Ellers saa er jeg
enig i konseptet.

> Dessuten maa det vaere mulig for hvem som helst aa bare "dra paa landet" og
> stikke rundt og drepe tilfeldige monstre og samle skatter.
> Men hva gjoer en spiller med mye skatter, i tillegg til aa kjoepe bedre vaapen
> og rustning til seg selv? Det boer vaere mulig for en spiller aa kunne leie
> andre spillere i oppdrag (henchmen) som han betaler, eller han kan f.eks.
> kjoepe seg et hus i byen der han kan oppbevare ting osv.
Dette er jeg ogsaa enig i. Som jeg mener jeg nevnte tidligere saa boer det
vaere mulighet for andre aa gi oppdrag til spillere. Dette avlaster oss
som spilldesignere litt med at vi ikke trenger aa komme med alle ideene
selv. Dette kan ogsaa gjoere spillet mye mer interessant og variert enn
den typen "ferdiglagde" oppdrag som blir laget.

Just my opinion... :)

______________________________________________________

 Werner Lindgård  <wernerl@cs.ucsb.edu>
 Computer Science, Santa Barbara, California 

 6689 El Collegio, Apt. #101
 Goleta
 CA 93117
 USA
 Phone: (805) 562 8623
______________________________________________________
Newton was wrong. 
It's not gravity, it's just the world that sucks.