[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: =?iso-8859-1?Q?Viktig - hva er det som gj=F8r alle MUD kjedeli ge =3F?=



Quoting Aarnes Andre (8aa13@qlink.queensu.ca):
| 
| Det bor ogsa finnes noen oppdrag for personer som ikke liker a samarbeide.
| Disse kan f.eks. vare detektiver, hodejegere, skattejegere el.

God ide! Jeg ser for meg at for at vi ikke skal kreve for MYE samarbeid, kan
vi etablere smaagrupper.

FOr eksempel kan vi lage en hovedstad, en rimelig stor by med allslags folk i
av allslags sosiale klasser. Saa kan vi lage en Thieves' Guild, og noen av
spillerne kan for eksempel bli med i denne fra starten av. Da vil disse
paa en maate samarbeide og proeve og stikke rundt og stjele ting, men de holder
sammen for de har et slags sentralt organ i Guild'en som videreselger varene
som blir stjaalet. Hvis noen blir leie er det bare aa stikke fra Guild'en og
bli med i noe annet.

Dessuten maa det vaere mulig for hvem som helst aa bare "dra paa landet" og
stikke rundt og drepe tilfeldige monstre og samle skatter.

Men hva gjoer en spiller med mye skatter, i tillegg til aa kjoepe bedre vaapen
og rustning til seg selv? Det boer vaere mulig for en spiller aa kunne leie
andre spillere i oppdrag (henchmen) som han betaler, eller han kan f.eks.
kjoepe seg et hus i byen der han kan oppbevare ting osv.

| Oppsummering: Personer i spillet bor ha et formal, og kampene i spillet
| bor ha en arsak/ vare sytematiske. Systemet ma stotte og oppfordre til
| samarbeid om a lose problemer.

Absolutt enig.. Men saa snart vi faar en daarlig engine opp, saa maa vi teste
spill-konsepter og se hva som er kjekt aa spille..

-- 
Christian Stigen Larsen -- En av DEM, drift@stud
    chrisl@stud.ntnu.no    # echo "echo 'You have new mail.'" >> ~user/.cshrc