[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
World server
Vi kom frem til at worldsrv skulle stå for oppdateringen av klientene.
Hvilke andre oppgaver skal denne serveren ha? Det ville være naturlig om
funksjoner for å følge terreng skal ligge her. Kollisjons detektering vil
også være naturlig å legge her siden denne serveren har en fullstendig
representasjon av verdenene. Spørsmålet er da hvordan skal grensesnittet
til denne tjenesten funke? Hvilke properties skal hvert enkelt objekt i
denne serveren ha?
Grensesnittet: Siden denne tjenesten er tenkt implementert som en egen
server kan grensesnittet ikke være synkront. Dvs vi kan ikke i pvvmudsrv
kalle funksjoner som kollidererObjectet(A med b) og forvente å få tilbake
et boolsk svar. Må vel heller basere oss på at vi setter et flagg ved de
objekte som vi ønsker kollisjons informasjon fra og får meldinger når
dette objekte har kollidert. Hvordan gjør vi det da med animasjoner. Når
et objekt kolliderer skal vi stoppe animasjoner eller fortsette de. Dette
kan jo være et flagg, men vi er vell avhengig av at objektene i pvvmudsrv
får en tilbakemelding om posisjonene til objektet?
Hvilken informasjon trenger AIer fra worldSrv. Hvordan skal de bevege seg.
Skal worldsrv gjøre noe av jobben her.
Hvordan skal terreng følging gjøres osv.
Dette er en del spørsmål som må ha svar før vi kan gå videre på
spesifikasjonen av worldsrv.
Anders
----------------------------------------------------------------------
| ****** Anders Reggestad |
| * * * Mobil tlf. : 95044443 |
| * * * E-Mail : andersr@pvv.ntnu.no |
| ********* Post adresse : Haug Prestegård 3300 Hokksund |
| * * * Jobb adresse : FFI avdeling for Undervannsforsvar Horten |
| * * * Hjemmeside : http://www.pvv.ntnu.no/~andersr |
----------------------------------------------------------------------