[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Dette har jeg lyst til å få på plass




>-Må støtte on demand loading av nye områder
>-Kan støtte LOD loading av nye områder, dvs laster mer og mer detaljer jo
>  nærmere en kommer. Kan spare mye lasting da det sikker er bare en liten
>  del av verdenen typisk langs stier/veier en kommer til å bevege seg mest.
>-Må ha mulighet til å spesifisere hull i grid, slik at en kan lage custom
>  geometri for enkelte detaljer. F.eks cave entrance, amfi, vollgraver etc.
>  Løsningen her er å tilpasse LOD algoritmen slik at den tar hensyn til
>  noder som er statiske.
>-Vann ut over hav. Hvordan få strandlinjer til å funke med LOD algoritmen?
>
>Hva vi har i dag: 3x3 celler på 500x500m. Terrenget er her bestemt av ei
>geometri fil. Hva jeg ser for meg i clienten er 3x3 celler på 512x512m
>dette da de fleste LOD algoritmene baserer seg på et grid som går opp med
>2^n. Dette passer også med eventuelle textures som også bør gå opp med
>2^n.
>
>Noen innspill / Kommentarer??

Jepp. Jeg har VELDIG lyst til å være med på denne biten, da jeg har jobbet 
med mye av "teorien" rundt dette. ( Mener å huske en viss diplom som hadde 
noe av dette ... ;) )
Har stort sett vært gjennom det meste av papers på slike algoritmer, men 
tilpassingene har jeg kun gjort meg tanker om.
Ellers så må griden gå opp i (2^n + 1)...
Dette går også greit med teksturer som går opp i 2^n, men ved store 
høydevariasjoner i terrenget vil teksturene så litt merkelige ut. Mulig vi 
kan legge inn noe skinnig av terreng textur. Vil nok også anbefale at vi har 
"unike" tekstrurer for hele terrenget. Vil nok gå litt mer minne men man 
slipper repetisjon av terreng data. Har som sagt MYE tanker rundt akkurat 
dette selv.

Werner.
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.